R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K
Reklamačné konanie sa riadi reklamačným poriadkom predávajúceho. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho na základe objednávky kupujúceho podľa Všeobecných obchodných podmienok /VOP/ predávajúceho.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01. 10. 2021.
- Oprávnená reklamácia – Ak kupujúci preukáže, že mu bol doručený nesprávny tovar (iný typ, značka vína) alebo zakúpený tovar mu bol dodaný v nesprávnej kvalite (odlišný ročník, objem vína), má nárok na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.
- Za neoprávnenú reklamáciu sa považuje tá reklamácia, kedy kupujúci reklamuje vady tovaru, ktoré nevyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, sú v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi. Všetky skutočnosti, ktoré kupujúci vo svojej neoprávnenej reklamácii uvádza sa nezakladajú na pravde alebo ak je takáto reklamácia podaná po uplynutí záručnej doby.
- Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu od sprostredkovateľa doručenia / kuriérska spoločnosť DPD SK s.r.o. /, postupuje sa podľa reklamačného poriadku kuriérskej spoločnosti. Predávajúci neuzná prípadné reklamácie z tohto dôvodu. Ďalej sa reklamácia nevzťahuje ani na chyby spôsobené kupujúcim, počas bežného používania tovaru.
- Kupujúci znáša náklady na vrátenie reklamovaného tovaru predávajúcemu. Predávajúci v tomto prípade nevracia kupujúcemu cenu za prvú prepravu. Predávajúci znáša náklady na prepravu pri výmene tovaru za iný tovar.
- Na každý predávaný tovar, sa vzťahuje zákonná záručná doba, pokiaľ pri tovare nie je uvedené inak. Zákonná záručná doba je stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predanom tovare, jeho obale alebo v návode k nemu priloženom vyznačená iná lehota na použitie, záväzná je takto vyznačená záručná doba.
- Záruka sa poskytuje iba v prípade dodržania skladovacích podmienok uvedených na obale tovaru. Predávajúci môže odmietnuť reklamáciu, ak reklamovaná chyba tovaru môže byť spôsobená nesprávnym skladovaním u zákazníka.
Aby sa predišlo znehodnoteniu vína a prípadným reklamáciám, dodržujte prosím zásady správneho skladovania. Fľaškové vína skladujte iba v suchých, tmavých priestoroch v stojanoch určených na ich skladovanie – vodorovne, čo zaručuje, že korok, ktorými sú fľaše uzavreté, je stále vlhký a nevysychá. V opačnom prípade by sa mohol do fľaše cez vzniknuté póry v korku dostať vzduch. To sa netýka fľašiek vín, ktoré sú uzavreté umelými polyetylénovými zátkami, vtedy nemusia byť uskladnené vodorovne. Ďalej časté zmeny teplôt pôsobia nepriaznivo na kvalitu a chuť vína. Teplota v priestore by nemala kolísať. Ideálna teplota skladovania vína je v rozmedzí od 8 do 14 °C, čím vyššia teplota je, tým víno rýchlejšie dozrieva. To znamená, že pri vyššej teplote môže začať strácať na kvalite a predčasne zostarnúť. Pred každou expedíciou vín z nášho skladu je víno vizuálne skontrolované na prípadné závady.
7. Reklamácie sú vybavované:
a) telefonicky v pracovných dňoch na tel. č. +421 905 998 714
b) e-mailom: info@trevini.sk ( scan podpísaného reklamačného formulára),
c) poštou: Showroom Trevini, Smetanova 1, 911 01 Trenčín.
8. Aby kupujúci mohol oprávnene reklamovať tovar resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy je nutné dodržať nasledovné podmienky:
- tovar musí byť kompletný v pôvodnom nepoškodenom obale,
- tovar nesmie byť použitý,
- tovar nesmie byť poškodený,
- tovar zašlite spolu s dokladom o kúpe a s vypísaným reklamačným formulárom, ktorý nájdete na našej webovej stránke.
- Ku každému zakúpenému a dodanému tovaru je elektronicky zaslaná faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
- Akékoľvek oprávnené nároky z reklamovaných vád tovaru kupujúceho po akceptovaní reklamácie musia byť uspokojené do 14 dní odo dňa oznámenia o vybavení reklamácie.
- Ak Predávajúci odpovie na kupujúceho reklamáciu zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania. Kupujúci je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Subjektmi alternatívneho riešenie sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa vyššie uvedeného zákona, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s). Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – RSO (riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na „http://ec.europa.eu/consumers /odr/index_en.htm“.
- Alternatívne riešenie sporov /ARS/ sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- Eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- Eur s DPH. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na kupujúcich, ktorí nakupujú tovary v rámci svojej podnikateľskej činnosti!
- Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na Trevini.sk.
Veríme, že každý vzniknutý problém vieme úspešne vyriešiť k Vašej spokojnosti !